I China(town)..

Bilder tatt av ?ystein11

Moi in China(town).. En spennende del av New York, om du tør :)

Tirsdagshilsen fra
Cornelis i New York

http://www.myspace.com/corneliselander

To flinke fyrer :)

To flinke fyrer på trening. Hvor flink har DU vært i dag?

Alfie_og_Cornelis_232714m

Det er søndag, og for de fleste fri og hvile. Men burde du kanskje vært på trening i dag? Husk; det er ikke så lenge til det ser slik ut igjen..

DSCN0187

God søndag,
hilsen Cornelis
http://www.myspace.com/corneliselander

FREDAGSBILDER FRA ROCKEFELLER PLAZA..

12310-269

Rockefeller Plaza, NBC´s hovedsete i New York, hvor du får den beste utsikten over byen (og mindre kø enn ved Empire State Building..).

12310-268 
Inni heissjakten, som lyses opp av blått lys som du kan stå og se opp i på vei opp.. Forøvrig NY raskeste heis..

12310-265 12310-266
Me on the top..                                                                         Nice utsikt på toppen.

God helg, hilsen
Cornelis
http://www.myspace.com/corneliselander

Litt dyrt?..

12310-264

Litt dyrt?

Vel, jeg må si jeg ble litt sjokkert da jeg så dette, men det var egentlig ikke så ille siden det var snakk om islandske kroner..

Torsdags hilsen fra
Cornelis :)

HVOR MYE SPISER DU, EGENTLIG?

Vet du hvor mange kalorier du får i deg i løpet av en dag, og hvor mange måltider du egentlig spiser? Har du call på inntaket, og er det så sunt som du tror?

Du har kanskje hørt oppskriften før; -spis ofte og lite! Men hva er egentlig et lite nok måltid? Og hvor ofte er egentlig ofte? Ja, vi tror vi spiser sunt og godt der vi dytter ned hvite baguetter med smør og ost, for det ligger jo en liten salatbit der også, tenker vi. Og to-tre måltider i løpet av døgnets 24 timer blir også av mange sett på som nok..

Dette er dessverre ikke den helsemessige virkeligheten.

Hva er riktig og/eller galt i dette bildet?


Den enkleste og greieste løsningen, som alle burde kunne klare å følge, er slik:

1. Aldri spis så mye at du blir stappmett. Spis bare et normalt måltid, uten å "fylle opp" magen helt.
2. Spis før sulten kommer. Ikke gå og vent på å bli sulten, men spis når du vet at du har forbrent nok næring til at det er på tide å innta mer.
3. Spis normalt hver tredje time.
4. Spis så små måltider at du punkt 3 passer med punkt 1 og 2.

Dette virket vel ikke så ille? Prøv det ut, og se at det ikke skal så mye mer til for å spise og leve sunt!

Hilsen Cornelis

myspace.com/corneliselander


HVORDAN SPISER DU?

God helg fra New York

12310-261

God helg folkens!

Hilsen Cornelis

SLIK SPISER DU DEG PEN

Noen matvarer og tilskudd er sunnere og bedre enn andre. Her er listen med det du bør få i deg.

Riktig kosthold og næring er noe av det som må til for å bli pen og komme i form. Og kanskje gjelder fortsatt ordtaket:
"du blir hva du spiser"..

Fettsyrer og vitaminer
Fettsyrer som omega 3,6 og 9 er med på å hjelpe deg til å holde deg slank og holde forbrenningen oppe, i tillegg til at det gir glød til huden og styrker hud, hår og negler.

Ved siden av fettsyrer er vitamintilskudd den enkleste og beste måten å holde seg ung, slank og pen på. Det er dessverre lite vitaminer i maten vi kjøper i norske butikker i dag, så et daglig inntak av tilskudd kan være essensielt, om du ikke passer veldig på hva du spiser.

12310-259
Det er ikke bare riktige kremer som spiller inn på hvordan du blir seende ut. Et riktig kosthold er vel så viktig..

Egg
Egg er noe du må lære deg å like og spise om du vil se ung, sunn og sterk ut. Tidligere har man vært redd for at det kan øke kolesterolet, noe senere tids undersøkelser avfeier.

I dag fraråder ikke de fleste leger å spise mye egg, og dette er faktisk en av de beste og enkleste kildene vi har på proteiner i dag. Et triks er å unngå å spise for mye av plommen, som inneholder mer fett enn protein, og heller konsentrere deg om å få i deg mye hvitte.

Proteintilskudd
Du tenker at du får nok protein gjennom maten, men der tar du feil! Skal du ha i deg så mye protein som kroppen din trenger, så behøver du nesten ikke gjøre annet enn å spise. Og det av de proteinrike kildene også..

Det er for eksempel bare ca. 20 gram protein i 100 gram kyllingfilet, så da må du spise ganske mye kyllingfilet om du skal få i deg dagsrasjonen av protein. I hvert fall om du trener! Det samme gjelder for de som ikke trener og, som da bør hente mye av energikilden i proteinrik næring så det ikke legger seg en "pølse" rundt magen..

Spis riktig frukt og grønt
Så har du vært flink og stelt deg opp ved frukt- og grønnsaksdisken på butikken, men hva skal du nå velge, tenker du fortvilet. Her er en liste over sunne valg, og hva de gjør godt for deg:

Appelsin inneholder blant annet A- og C- vitamin i tillegg til kalium og kalsium. Er en god kilde for antioksidanter og er med på å styrke immunforsvaret. Folk som røyker kan ha behov for et høyere inntak av c-vitamin, og dette finner du blant annet i frukten kiwi hvor du får i deg dagsbehovet for C-vitamin i 100 gram. Brokkoli kommer som en gavepakke til alle som er opptatt av sunn mat og hvordan de ser ut. Dette er kanskje grønnsaken nr. 1 og inneholder masse jern, A-vitaminer og gode antioksidanter. Den har en tradisjon i Norge som tilbehør ved siden av annen mat, men flere og flere spiser nå denne alene og til døgnets forskjellige måltider. Banan er noe alle som trener har spist mye av opp gjennom tidene, men i den senere tid har denne frukten blitt litt synonymt med å legge på seg. Det stemmer at den inneholder mer karbohydrater enn de fleste andre frukter, men også mye fiber, mineraler og vitaminer. I tillegg gir den raske karbohydrater, så den er dermed ideell rett etter trening som et raskt energitilskudd. Blåbær inneholder C-vitaminer, lite kalorier og er god for magen. I tillegg inneholder den masse antioksidanter, og skal etter sigende kunne senke kolesterolet.

Det sunneste brødet

Personlig skjønner jeg ikke at alle som liker brød ikke bare spiser Fedonbrødet. Og for å få det på det rene; jeg er ikke sponset eller betalt for å mene dette! Jeg synes bare rett og slett at dette er et meget sunt, proteinrikt og svært godt brød.

Listen over sunn og gunstig mat for å komme i form og bli så pen som mulig er lang, men det er også masse feil- og lite nyttig å spise der ute. Så pass på, og lykke til! Og ja; det du spiser i dag, er gjerne sånn du ser ut i morgen..

12310-251
Hilsen Cornelis

På settet i New York..

12310-257

Meg med maestro Giacomo under innspilling i New York her om dagen.

Nå gleder jeg meg bare til min venn Will Smith's nye film, I Am Legend, kommer ut. Tro meg, dere kan glede dere!

Se mer her

Fredag, ukens beste dag?

Thank God it's Friday, sier de gjerne på engelsk, og vi nordmenn er vel ikke så mye dårligere. Men er egentlig fredag ukens beste dag? Her kommer noen argumenter for og imot, at nettopp denne dagen fortjener betegnelsen; ukens beste dag.

Det er jo egentlig helgen vi liker, selv om helgen kun består av lørdag, som er deilig, og søndag, som "alle" hater.. Fredag derimot er bare bindeleddet mellom en hard uke og de etterlengtete fridagene i helgen. Fredag er i seg selv ikke så veldig lite travel for de fleste, da man gjerne både jobber og løper rundt som en gal for å handle inn til helgen.. Fredagshandelen er nesten like ille som de siste dagene opp mot jul, og vitner lite om helg og fri. Det er mas og kjas, og før klokken er blitt 8-9 er dette en mer stressende dag for de fleste enn for eksempel mandag, som igjen; "alle" hater (bortsett fra TV3 da..).

12310-254 
Er fredag fri, eller mas for deg?


Så hva er egentlig så bra med dagen i dag? Jo, det er jo "starten" på helgen, så man kan begynne å glede seg til i kveld/morgen. Du behøver antageligvis ikke å stå opp tidlig i morgen, noe som gir deg mulighet til å være oppe hele natten og ha det gøy.

Personlig er jeg mer glad i lørdag, og særlig lørdag for- og ettermiddag. Da er det deilig å gå ute og handle, møte venner og kjente, og bare nyte fridagen. Siden LØRDAG er den egentlige fridagen, er det den som burde vært alles favoritt.

I could be wrong, hva mener du?

God helg, 

12310-256
hilsen Cornelis

hits