Er det viktig å se bra ut på trening?

Du har sikkert sett de. De jentene som står på tredemølla, fullt sminket opp og med håret fikset. De andre jentene glor stygt på henne og gutta stirrer som om de var på et utested. Eller de store gutta som løfter vekter i singlet med styla hår og solariumsbrun hud.

Jeg sier ikke at det er noe galt i det, for noen er det kjempe viktig å se bra ut når de trener, mens andre synes det er utrolig teit at noen fikser seg for å gå på treningen.

Jeg spurte noen av kundene mine om de syntes det var viktig å se bra ut når de trente, dette er hva noen av de svarte:

- Selvfølgelig, like viktig der som ett annet sted.
- Synes nesten det er viktigere der enn noe annet sted jeg, man er jo der ofte og man møter jo mange kjekke gutter der da.
- Man vil jo se ålreit ut, men bra ut på en litt annen måte liksom.
- Nei, det kunne jeg ikke brydd meg mindre om, jeg svetter jo som en gris allikevel, så jeg ser aldri bra ut etter fem minutter allikevel.

Hva synes du? Er det viktig for deg å se bra ut når du trener? Er du en av de som ser dømmende på de som har våget å ordne seg før de tok turen til treningsstudioet?

Gleder meg til å lese din mening.
Hilsen Cornelis

 

Ikke slipp ut den magen

Hei alle sammen!

"Nå skal det bli godt å endelig slippe ut magen", sa en av kundene mine til meg her om dagen. Hun var lettet og glad sommeren snart er over. Det gjorde meg bekymret.

Da går sommeren mot slutten og vi kan legge badeshorts og bikini lengst bak i skapet. Frem drar vi ullgenseren og den store jakken.

Alt er litt verre i mørket; komme seg opp om morningen, jobbe og også trening. Det er nå det er viktig å huske at trening hjelper på humør og form. Det er ofte det å dra seg til senteret som er det vanskeligste, men man føler seg så veldig mye bedre etter å ha vært der.

Her er noen tips fra meg som jeg vil at dere skal huske på utover høsten:

- Fortsett å drikke mye vann. Det har kanskje vært mer naturlig på sommeren når det har vært varmt, ikke fall ut av den gode vanen.

- Hold deg i bevegelse. Sommeren byr på mange flere aktiviteter hvor vi holder kroppen i form. Du må utligne kino og filmkvelder med jevnlige treningsøkter.

- Ikke bytt ut frukt med sjokolade. Gjennom sommeren har frukt vært godt som snacks, når mørket faller på bytter vi det lett ut med potetgull og sjokolade. Husk at gulerøtter og selleri er også godt med dip.

- Ha neste sommer i tankene. Når sommeren nærmer seg betrakter vi kroppen vår mer, vi følger med på forandringer og forbedringer, om vinteren har vi en tendens til å glemme den bort litt under alle klærne. Ha neste sommer i tankene, husk at denne kroppen en gang igjen skal se dagens lys.

Med mine kunder blir det mye snakk om kardiovaskulær trening (fettforbrenning) før og rundt sommertid. Ikke glem det hellt bort på høsten og vinteren. Følg med på kroppen din, oppretthold sommerens gode vaner og ikke glem kravene du ga deg selv.

Håper dere fortsatt setter pris på forumet mitt og bruker det så godt dere kan.

Hilsen Cornelis

 

hits