5 FINE OG KJAPPE PÅ DIETT

Lurer du på hva du kan spise som tar liten eller ingen tid å lage og samtidig er sunt?
Her er svarene:

Cottage cheese
Spis det med nøtter, eple, druer eller lettsyltetøy. Cottage cheese inneholder svært mye proteiner, og spiser du det med ubehandlete nøtter får du i deg nødvendige og gode fettsyrer.
Pass deg for:
de ferdigporsjonerte cottage cheese pakningene, hvor du får med mer syltetøy enn førstnevnte.

Nøtter
Nøtter er mer enn Polly Peanøtter, og spiser du ubehandlete nøtter som ikke er saltet eller ristet får du i deg mye gode fettsyrer som faktisk er med på å gjøre deg slankere. Gode fettsyrer finner du i for eksempel cashew og valnøtt.

Grovbrød med egg, kylling- eller kalkunpålegg.
Brød er jo litt imot den vanlige slankeoppskriften, men spiser du riktig type og mengde brød er det ikke ødeleggende for vekten. Personlig anbefaler jeg Fedon sitt grov brød som inneholder en del proteiner og lite karbohydrater, i tillegg til at det smaker godt.

Lompe med kalkunpålegg
Raskt, billig og faktisk ganske godt. Kalkunpålegget gir deg mye proteiner og med lompe får du i deg nødvendig karbohydrater uten at du legger på deg. Perfekt for mellommåltidene på jobben, når du ikke har tid til å preparere et større måltid.

Salat med tomater, avokado, og linjekjerner.
Glem ikke at den enkleste, sunneste og som oftest letteste maten å få i seg i en fei er en enkel salat. Husk også at dette er noe du kan spise til du “sprekker” uten at du legger på deg. I tillegg er det svært sunt.

I tillegg til hva du spiser er det viktig at du spiser ofte nok hvis du ønsker å gå ned i vekt eller fett. Du bør helst ligge på 6-8 måltider om dagen, med alle mellommåltider inkludert.

Hilsen Cornelis

GOD HELG, FRA GUTTA I NEW YORK!

12310-38

3 SVAR TIL JENTENE

Jenter spør meg ofte om de samme tingene. Her er de tre svarene dere har ventet på:

TRICEPS
Mange jenter spør meg hvordan de kan stramme opp den “dissete delen av armen”, som de så gjerne kaller det, og sikter med dette til triceps´en.

Samtidig vil de gjerne ikke “pumpe” vekter, og det er her det gjerne blir et lite problem. Man kan nemlig løpe og trene så mye kondisjonstrening man vil, men musklene i armene blir ikke noe strammere av det, bortsett fra at du får bort eventuelt overflødig fett. Skal det strammes opp i tricepsen må det litt vekttrening til, men dette behøver ikke være synonymt med at man får store muskelarmer.

En lett treningsøkt for armene bør inneholde disse øvelsene:

- En arms tricepspress over hodet

Løft en manual over hodet, senk underarmen sakte ned bak hodet, mens overarmen står stille. Støtt albuen med den andre armen som du ikke løfter med. Press så armen opp igjen til startposisjon og repeter.

- Triceps pushdown

12310-57
Hold i stangen med overhåndsgrep, som vist på bildet, og press stangen ned til du har fullt utstrekk i armen.

- Push ups med smalt grep (kan tas med knærne i gulvet)

Kjør hver øvelse over 3 sett med 10-12 repetisjoner på hver. Hvor tungt du kjører avhenger av hvor sterk du er, men ikke kjør mer enn 70-80% av det maksimale du tror du klarer å løfte.

MAGE
Vanlige sit-ups er gjerne det eneste dere jenter kjører, men til gjengjeld kan dere få dere til å trene det hver dag.. Muskulaturen i magen trenger også hvile, og det er ingen vits i å kjøre magen direkte mer enn 2 ganger i uken. Det må nemlig ikke glemmes at man får masse magetrening gjennom andre øvelser også, i tillegg til at variasjon er et viktig stikkord for stram mage. Den beste måten å trene nedre del av magen er for eksempel å trene benhev, som vil si å henge i en ribbevegg og løfte beinene opp foran deg.

Kjør derfor magen maks 2 ganger i uken alene, og varier!
12310-54

LØFT AV RUMPE
Jenters måte å spørre om hvordan de kan få mer sprettrumpe, eller mer trent bakdel, er gjerne å spørre hvordan de kan “løfte rumpa”. Det er flere måter å få mer trent ende på, og den beste måten er en kombinasjon av knebøy , utfall og step.
12310-76
Les hvordan du trener disse øvelsene her.

Håper dere fikk svar på noen av spørsmålene deres nå :)
Hilsen Cornelis

LØRDAG, HELG OG SNØFRITT. UT OG LØP!

Det er lørdag, helg og snøfritt. Det er på tide å få på seg treningsskoene og komme seg ut og løpe!

12310-73

Lite snø betyr at du kan fortsette dine utendørsaktiviteter, slik som her i Central Park hvor gresset fortsatt er grønt..

12310-75

HVOR GODT LIGGER DIN BIL PÅ VEIEN?

12310-72

TID FOR TRENING

Nå er det endelig helg, og det betyr fritid og kanskje trening..

Hva skal du trene i dag/morgen?

12310-71
GOD HELG ALLE SAMMEN!

Hilsen Cornelis

DETTE FUNKER IKKE!

Jeg starter på mandag, spiser mens jeg løper og legger sjokoladen i fryseren. Her knuses de
“smarte løsningene” du trodde funket.

Du har sikkert selv kommet med smarte løsninger på hvordan du kan få en ny og bedre kropp, og samtidig kunne spise de tingene som står deg så nært. Men disse greie løsningene, som vi ofte gjerne hører fra damene, har som regel ingen grobunn.

- Jeg starter på mandag.
Denne er det nok mange som har brukt med overbevisning i det de søndag kveld hiver innpå sjokolade nummer tre, mens potetgullposen er tømt. Men det funker ikke. Det kommer alltid en mandag, og mandager er kjipe nok i seg selv om ikke du skal lage dem enda verre. Og dette med at du skal starte på mandag fører ofte til at du spiser desto mer på søndag kveld.

- Jeg kan spise denne sjokoladen for jeg har fryst den, dermed er den så iskald at kroppen forbrenner ved å varme opp kroppen samtidig. 
Det er bedre å spise en nedfrosset gulrot.. Skjønner poenget? Skal du være flink å passe vekten og helsa er ikke en sjokolade bra, selv om den er nedfrosset.

- Jeg står og spiser sjokoladen, dermed forbrenner jeg litt samtidig, og det er ikke like godt å stå mens man spiser dermed kommer jeg ikke til å spise like mye som hvis jeg satt.
Denne er morsom! Jeg vil påstå at jeg kjenner jenter godt nok til å kunne si at dere kan spise sjokolade om dere sitter, ligger, står, hopper eller løper til bussen. Dere forbrenner ikke noe mer om dere står og spiser sjokoladen, det er heller bare mer usunt for magen deres. Og ikke prøv å lure oss …dere får i dere like mye sjokolade samme hva!

- Jeg kan like gjerne bli kvitt hele sjokoladen i dag, ikke noe vits i at den ligger å slenger så jeg går og momser hver dag.
Dere føler at ved å bare bli kvitt sjokoladen med en gang så kan den ikke gjøre mer skade liksom? Feilen er ofte her at dere kjøper en til og en til osv…..Det er nemlig neste punkt som ødelegger dette..

- Man må jo ha noe godt i skapet til man kanskje får gjester.
Når vi får gjester, må det alltid kjøpes inn nytt, det er som regel ikke noe som ligger der klart for gjestene. Det har nemlig blitt “ryddet opp” tidligere.

Konklusjonen blir da: Sjokolade er like fetende om den inntas i frossen tilstand, stående, løpende, liggende eller sittende. Sjokoladen er like fristende om den ligger i skapet hjemme på en søndag, mandag eller tirsdag. Man kan ikke “rydde opp” sjokolade, det heter å spise sjokolade. Du trenger ikke fylle opp skapet med sjokolade på mandag for gjestene som kommer på lørdag. Det kommer nemlig til å være “ryddet” innen det.

12310-69
Skal rutene fram, må sjokoladen bort :)

Det er mulig jeg nettopp har gitt dere damer den type hjelp dere egentlig ikke vil ha. Men som personlig trener og vitne til mye av dette hver dag føler jeg det var min plikt. Dere kan late som dere ikke så denne artikkelen eller dere kan ta det til dere og le litt av dere selv. Men at jeg får problemer når jeg kommer hjem, er det liten tvil om.

Hilsen Cornelis :)

GODT NYTTÅR!

GODT NYTTÅR TIL DERE ALLE!

Måtte dette bli deres beste treningsår!

Hilsen Cornelis :)

12310-61
hits