Trenings- eller kostholdsspørsmål?

Har du noe du lurer på rundt trening og kolshold? I så fall; fyr løs nå!

Jeg vil svare deg mellom 9-10 i dag, så send inn ditt spørsmål nå! For sommeren kommer snart.. :) 

Hilsen fra Cornelis i LA



@corneliselander


Kommentarer:
Postet av:

Vil gjerne ha sixpack. Ok, 4 pack er også greit he he

22.mar.2011 @ 08:53
Postet av: Cornelis

"Dropp" å trene magen! Ja, det høres kanskje for godt ut til å være sant (og det er litt det også), MEN: du får verken 4-6- eller 8 pack av å trene magen masse. Fokuser heller på andre muskelgrupper, og tren f.eks. tunge knebøy (som faktisk påvirker magemuskulaturen veldig!), og SPIS riktig. Riktig kosthold er veien til en perfekt mage. Overtrening av muskelgruppen er det ikke..

Hilsen Cornelis

22.mar.2011 @ 09:06
URL: http://www.cornelis.blogg.no
Postet av: Ida O.

Hei, vil bare si at jeg digger Santa Monica. var der for noen år siden med klassen min da jeg bodde nord i california, og digget det noe så innmari.

22.mar.2011 @ 09:13
Postet av: Cornelis

Der må jeg si meg enig Ida :)

22.mar.2011 @ 09:17
URL: http://www.cornelis.blogg.no
Postet av: lovelyliller :)

beste måten å brenne fett/beholde muskelmasse? hva er din favoritt protein/karb kilde?

22.mar.2011 @ 09:21
URL: http://lovelyliller.com
Postet av: Lars Gjemble

Cardio/intervall-trening morgen på tom mage - hva er din mening i forhold til effekten her? I forhold til fettforbrenning ellers; støtter du også at 4x4 intervall gjerne er et bra konsept for å brenne fett? Styrke: Er du kjent med PureStrength-serien fra Technogym? Noen mener den er nesten like bra som frivekter...

22.mar.2011 @ 09:36
Postet av: @frankjk

Bra tiltak dette her, i god sosiale medier stil :)

Jeg er relativt fornøyd med muskelmassen min sånn generelt. Ønsker ikke å vokse mer og trener/spiser derfor deretter. Armene er det eneste jeg er misfornøyd med. Jeg sliter spesielt med

venstre armen - "får ikke kontakt" med armen under trening.

Får derfor aldri trent høyre armen skikkelig, grunnet at venstre slites ut. Ifg InBody er det ca 200g forskjell i muskelmasse på armene. Har du noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å jevne ut armene (og ideelt sett vokse litt i masse)? Armene har vært min nemesis så lenge jeg har trent.

Akkurat nå er jeg naturlig nok på deff. Er 26, veier 83, er 180høy og trener 4-5 økter i uken (3-4 styrke og resten kondisjon). Ligger i dag på ca. 2200kcal.

Håper du har noen gode tips!

Thanks :)

22.mar.2011 @ 09:38
URL: http://www.twitter.com/frankjk
Postet av: Cornelis

Beste måte å forbrenne fett/beholde muskelmasse: bygg muskulatur. Alt for mange tenker bare på at fettet må "rennes" av gjennom kardiovaskulær trening og tøffe dietter, men glemmer helt at en kropp med høyere muskelmasse forebrenner mer fett hele tiden. Selv i hvilemodus! Dette er grunnen til at de "tullingene" som har det så "lett" - som har masse muskler - også har lav(ere) fettprosent (de gjør jo selvsagt også mye annet, men dette er en del av).

I tillegg, når du faktisk utfører fettforbrennende øvelser - så pass på at du ikke trener for lenge (selv mener jeg at 20-30min. er maks), men at du virkelig gir jernet i løpet av disse minuttene. En virkelig killer er gerilja kardio, og generelt mener jeg at det er viktig at man varierer tempo og rytmen, slik at man "sjokker" kroppen med variasjon. Når det gjelder kardiovaskulær trening, så er regelen den samme her som med all annen form for trening/øvelser= blir kroppen for vandt med noe, får du ikke samme effekt..

Min favoritt protein kilde er egg, tunfisk (jeg vet, "er det virkelig noen som liker det" :) og proteinbarer. Jeg spiser gjerne 3-4 protein barer a 20-25gr. protein hver, hver dag..

Karbohydrat kilde? Der må jeg si brød og pasta. Er heldig med en naturlig høy forbrenning, og begge deler går det mye av :)

Hilsen Cornelis i LA :)

22.mar.2011 @ 09:47
URL: http://www.cornelis.blogg.no
Postet av: Cornelis

Hei Lars!

For å ta det siste først: joda, jeg kjenner til den serien. Har faktisk trent med denne serien selv, og det er absolutt fine maskiner. Jeg tror man kan trene med nær sagt hva som helst, og det er gjerne ikke maskinene det står på, men ofte mer at folk setter seg noe diller i hodet om hvordan maskinene de liker skal se ut/virke. Personlig er jeg av den typen som liker ting "back to basic" og liker å ha noen tunge frivekter å løfte på, og mindre styr. Når det er sagt, dette er en fin serie, og noe man kan bruke for å komme i god form.

Når det gjelder cardio/intervall trening tidlig på morgen, på tom mage, så mener jeg at dette er noe som er bra og essensielt om man skal stille i en konkurranse. Det er en bra måte å få bort siste "flesket" på om man skal noe helt spesielt og vil være ekstra rippet, MEN det er ikke noe man kan utføre over lengre tid uten at det går ut over andre ting, som styrke og energi. Så fint som siste innspurt før en photoshot/ferie. Over lengre tid eller resten av året mener jeg nei.

Når det gjelder 4x4 intervall er jeg jo en fan av gerilja kardio, som dette blir en litt forlenget utgave av. Jeg mener det er bra, særlig med tanke på å øke oksygenopptaket, men jeg tror likevel at gerilja kardio. som gir deg en enda hardere trening på kortere utført tid, er bedre med tanke på mindre muskeltap og enda høyere intensitet. Blir litt avhengig av hva målet ditt er..

Hilsen Cornelis i LA :)

22.mar.2011 @ 10:06
URL: http://www.cornelis.blogg.no
Postet av: Cornelis

Hei @frankjk!

For det første føler jeg at du utfører øvelser som gjør at begge armer løfter samme gjenstand samtidig? Slutt med det. Løft med individuelle vekter, slik at armene må klare seg selv. Hver for seg.

Pass også på at du pusher begge armene til å klare samme vekt (klarer ikke venstre armen like mye som høyre, så gå litt ned). Vær mer obs på at du faktisk utfører øvelsene riktig, men push den svakeste armen og prøv å få den til å klare like mye som den sterke.

Generelt er det jo slik at vi alle har en "sterk" og en ?svak? side, og ingen er helt identiske på begge sider. Når det er sagt kan det også være at du har lagt deg til en tendens at den ene siden av kroppen din løfter mer enn den andre (kanskje fordi den naturlig var litt sterkere), men om du da ikke passer på å løfte individuelt på hver side like tungt, og fortsetter å la den sterke siden løfte mer/vokse mer, vil du heller ikke få bukt på problemet.

Dette gjelder ikke bare når du løfter med den aktuelle muskelgruppen, men det samme gjelder når du f.eke. løfter benk. Om den ene muskelen er sterkere, kanskje du også her løfter litt mer på den ene siden..? Gå derfor stort sett bort ifra øvelser med rett stang - og andre øvelser hvor den sterke siden kan kompensere. Løft frivekter og like tungt på hver side!

Håper du fikk svar på noe av det du lurte på!

Hilsen Cornelis

22.mar.2011 @ 10:25
URL: http://www.cornelis.blogg.no
Postet av: XARA

Søren jeg gikk glipp av dette!

22.mar.2011 @ 21:27
Postet av:

NIce pic

30.mar.2011 @ 00:10

Skriv en ny kommentar:

Navn:
Husk meg ?

E-post:


URL:


Kommentar:


Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://blogsoft.no/trackback/ping/26759303
hits