Hvor ofte spiser du?

Vi vet vi br, og vi pstr at vi gjr det. Men hvor ofte spiser vi egentlig?

Du hrer og leser det over alt:"Spis ofte og lite", og de fleste av oss pstr at vi gjr nettopp det. Men hvor ofte spiser du EGENTLIG? Er du rlig spiser du kanskje ikke hver tredje time og seks ganger om dagen..
jeg drikker kaffe i queens
Uten riktig mat og drikke, duger helten ikke. Har ikke meg selv i tankene som helt alts, men hadde ikke noe annet bilde.. :)

Forskning viser at man fr mest og best ut av spise mindre mltider istedenfor overspise to-tre ganger om dagen, og at kroppen br etterfylles ca. hver tredje time. Like fullt tror jeg mange av oss, selv de som pstr de spiser og lever sunt, kan oppleve g fem- seks timer fr vi kommer p at "vi m jo spise..".

Hvordan er det med deg, er du s flink som du liker tro eller hender det at du "glemmer" eller ikke fr tid?

Hilsen Cornelis


Kommentarer:
Postet av: Morten

Fin fin :)

15.jan.2008 @ 02:51
Postet av: Tone

Kule briller, hva slags er de?

15.jan.2008 @ 13:50
Postet av:

voff voff du er fin corny!

15.jan.2008 @ 15:59
Postet av: Okei..

Det er jo motbevist opptil flere ganger at mltidsfrekvens har noen betydning. Gigantmltider br allikevel kanskje unngs pga. hy kolesterol, men "hver 3. time-regelen" er ganske utddd. Det ker ikke forbrenningen, og kroppen har godt av ikke vre i positiv nitrogenbalanse (den kan venne seg til ett proteininntak, og utvikle en mild "resistens").Les mer om emnet her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58770.0

15.jan.2008 @ 16:49
Postet av: Kostholdsekspert

N er vel ikke "3 timers-regelen" helt utddd, og anbefales fortsatt av de fleste eksperter p omrdet verden rundt.. Alle forskningsresultater skal tas med en klype salt, og der en sier noe kan en annen si noe annet. Men de fleste er dog enige i at vi har godt av og bruk for en jevnere strm av kalorier enn kun innta alt over 2 mltider i lpet av dagen. Du er avhengig av noe nr du str opp for fylle p etter en lang natts svn, og du br ogs f i deg noe fr trening. I tillegg vet jo de fleste at det "lnner" seg fylle p litt etter trening og, s da er vi allerede oppe i 3 mltider om dagen, minst..

15.jan.2008 @ 21:16
Postet av: Knut O.

For noen teite kommentarer fra enkelte av dere.. HA HA

15.jan.2008 @ 23:47
Postet av: M

og bl.. Liker ikke trene.

16.jan.2008 @ 12:16
Postet av: Okei..

Ja, det er kjekkere spise ofte, fordi da har man jevne energiniver, men at det holder forbrenningen oppe" eller at "kroppen spiser sine egne muskler etter tre timer", det er vranglre det:)

16.jan.2008 @ 15:16
Postet av:

Okei...det du snakker om er Carb-cycling,men det er ofte kun de som trener og har satt seg inn i kosthold som tar i bruk dette.tipper bloggen her er ment for de som ikke helt har satt seg s dypt inn i det som visse av oss.men kostholdseksperten tar jo ikke feil heller,mye av de teoriene er basert p den gjennomsnittlige personen nede i gata. Men er litt enig med Okei at slike ting som spise hver 3time ikke er viktig,for hvis ikke s vil kroppen spise seg selv...det er bullshit :P

17.jan.2008 @ 00:19
Postet av:

Jeg bare lurer p.. Hvilke kurs/utdanninger har du tatt for kunne bli personlig trener?

17.jan.2008 @ 13:23
Postet av: Hkon

Jeg spiser selv 8 ganger om dagen og vet verdien av mange mindre mltider. Frre mltider gir liten god effekt, selv om jeg selvflgelig spiser litt mer og oftere enn de fleste.

17.jan.2008 @ 21:25
Postet av:

Man kan jo spise ofte og lite, men jeg velger kutte det ned til 3-4 mltider i lpet av dagen. Gidder ikke stresse og jeg fr i meg nok proteiner for det. Har noen noe godt forslag til forbrenne mange kilo fett p kort tid?.. :)

17.jan.2008 @ 21:35
Postet av: Monica I:)

Hei ;)

18.jan.2008 @ 00:00
Postet av: Guri..

..s trent jeg har blitt etter at jeg begynte flge noen av rdene dine :) Takk for all hjelp Cornelis, hilsen ny treningsnarkoman Ha ha

18.jan.2008 @ 18:09
Postet av: Okei..

"Har noen noe godt forslag til forbrenne mange kilo fett p kort tid?.. :)"Gerilja Kardio, vanlig kardio, styrketrening (intens, lite hvile mellom sett), sunn mat. Aldri overspis;) Om du er nerd, kan du regne ut kaloribehov, telle kalorier, og legge deg 15-20% under vedlikehold.Eller s kan du eksperimentere med mindre karbohydrater, mindre fett osv.;)

20.jan.2008 @ 17:40
Postet av: ...

Nei, jeg er ikke s flink som jeg burde, men jeg tenker p det med spise ofte ganske mye. Brillene hans er btw. fra Prada til du som spurte om det :-)

21.jan.2008 @ 21:15
Postet av: Taste of Asia

Er innom bloggen din titt og ofte, og har vrt det lenge... Og ble veldig overrasket (p en positiv mte) nr jeg s deg i levende live i dag. He,he. Nice :-)

24.jan.2008 @ 00:39
Postet av: Cornelis

Takk for det. Det er bare si hei, jeg biter ikke :)

25.jan.2008 @ 17:39
URL: http://www.myspace.com/corneliselander
Postet av: Andreas

Jeg kjrer "intermittent fasting" om dagene. Frre, men strre mltider. Jevnt energiniv, mer vken p forelesninger, og helt grei innsats under trening. Det tar litt tid venne seg til det, men det er greit slippe bruke s latterlig mye tid pr dag p preparering og spising av mat.

26.jan.2008 @ 16:45
Postet av: Sigrid

;)

28.jan.2008 @ 23:06
Postet av: Inger

heisann..Du snakker noe om omega 3,6,9,at det er bra ta.er det noe spesielle du er ute etter, det er mye velge mellom!Inger

25.mar.2008 @ 17:00
Postet av: Cathrine

Hei! Utrolig stor fan av deg, og setter veldig stor pris p bloggene du legger ut. Bde lrerikt og morsomt og lese! Men lurer p om du kan gi meg noen rd og tips ang. fett rundt magen. Jeg trener lpning/spenst/styrke 5-6 ganger i uka, og er i god fysisk form, men jeg fr ikke fram sixpacken ordentlig! Kjrer sit-ups ca. 4 ganger i uka hvor jeg tar tre til fire velser.1 serie av hver velse og 40-60 rep. avhengig av velsen. Mener selv jeg spiser ganske sundt i hverdagene, men koser meg med godteri p lr og sndag. Hva mener du jeg m gjre for f frem sixpacken? Hper p svar!! P forhnd takk:)

05.aug.2008 @ 14:45

Skriv en ny kommentar:

Navn:
Husk meg ?

E-post:


URL:


Kommentar:


Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://blogsoft.no/trackback/ping/5653815
hits