Hvor ofte spiser du?

Vi vet vi bør, og vi påstår at vi gjør det. Men hvor ofte spiser vi egentlig?

Du hører og leser det over alt: "Spis ofte og lite", og de fleste av oss påstår at vi gjør nettopp det. Men hvor ofte spiser du EGENTLIG? Er du ærlig spiser du kanskje ikke hver tredje time og seks ganger om dagen..
jeg drikker kaffe i queens 
Uten riktig mat og drikke, duger helten ikke. Har ikke meg selv i tankene som helt altså, men hadde ikke noe annet bilde.. :)

Forskning viser at man får mest og best ut av å spise mindre måltider istedenfor å overspise to-tre ganger om dagen, og at kroppen bør etterfylles ca. hver tredje time. Like fullt tror jeg mange av oss, selv de som påstår de spiser og lever sunt, kan oppleve å gå fem- seks timer før vi kommer på at "vi må jo spise..".

Hvordan er det med deg, er du så flink som du liker å tro eller hender det at du "glemmer" eller ikke får tid?

Hilsen Cornelis


Kommentarer:
Postet av: Morten

Fin fin :)

15.jan.2008 @ 02:51
Postet av: Tone

Kule briller, hva slags er de?

15.jan.2008 @ 13:50
Postet av:

voff voff du er fin corny!

15.jan.2008 @ 15:59
Postet av: Okei..

Det er jo motbevist opptil flere ganger at måltidsfrekvens har noen betydning. Gigantmåltider bør allikevel kanskje unngås pga. høy kolesterol, men "hver 3. time-regelen" er ganske utdødd. Det øker ikke forbrenningen, og kroppen har godt av å ikke være i positiv nitrogenbalanse (den kan venne seg til ett proteininntak, og utvikle en mild "resistens").Les mer om emnet her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58770.0

15.jan.2008 @ 16:49
Postet av: Kostholdsekspert

Nå er vel ikke "3 timers-regelen" helt utdødd, og anbefales fortsatt av de fleste eksperter på området verden rundt.. Alle forskningsresultater skal tas med en klype salt, og der en sier noe kan en annen si noe annet. Men de fleste er dog enige i at vi har godt av og bruk for en jevnere strøm av kalorier enn å kun innta alt over 2 måltider i løpet av dagen. Du er avhengig av noe når du står opp for å fylle på etter en lang natts søvn, og du bør også få i deg noe før trening. I tillegg vet jo de fleste at det "lønner" seg å fylle på litt etter trening og, så da er vi allerede oppe i 3 måltider om dagen, minst..

15.jan.2008 @ 21:16
Postet av: Knut O.

For noen teite kommentarer fra enkelte av dere.. HA HA

15.jan.2008 @ 23:47
Postet av: Møøøø

og blæææææ.. Liker ikke å trene.

16.jan.2008 @ 12:16
Postet av: Okei..

Ja, det er kjekkere å spise ofte, fordi da har man jevne energinivåer, men at det holder forbrenningen oppe" eller at "kroppen spiser sine egne muskler etter tre timer", det er vranglære det:)

16.jan.2008 @ 15:16
Postet av:

Okei...det du snakker om er Carb-cycling,men det er ofte kun de som trener og har satt seg inn i kosthold som tar i bruk dette.tipper bloggen her er ment for de som ikke helt har satt seg så dypt inn i det som visse av oss.men kostholdseksperten tar jo ikke feil heller,mye av de teoriene er basert på den gjennomsnittlige personen nede i gata. Men er litt enig med Okei at slike ting som å spise hver 3time ikke er viktig,for hvis ikke så vil kroppen spise seg selv...det er bullshit :P

17.jan.2008 @ 00:19
Postet av:

Jeg bare lurer på.. Hvilke kurs/utdanninger har du tatt for å kunne bli personlig trener?

17.jan.2008 @ 13:23
Postet av: Håkon

Jeg spiser selv 8 ganger om dagen og vet verdien av mange mindre måltider. Færre måltider gir liten god effekt, selv om jeg selvfølgelig spiser litt mer og oftere enn de fleste.

17.jan.2008 @ 21:25
Postet av:

Man kan jo spise ofte og lite, men jeg velger å kutte det ned til 3-4 måltider i løpet av dagen. Gidder ikke stresse og jeg får i meg nok proteiner for det. Har noen noe godt forslag til å forbrenne mange kilo fett på kort tid?.. :)

17.jan.2008 @ 21:35
Postet av: Monica I:)

Hei ;)

18.jan.2008 @ 00:00
Postet av: Guri..

..så trent jeg har blitt etter at jeg begynte å følge noen av rådene dine :) Takk for all hjelp Cornelis, hilsen ny treningsnarkoman Ha ha

18.jan.2008 @ 18:09
Postet av: Okei..

"Har noen noe godt forslag til å forbrenne mange kilo fett på kort tid?.. :)"Gerilja Kardio, vanlig kardio, styrketrening (intens, lite hvile mellom sett), sunn mat. Aldri overspis;) Om du er nerd, kan du regne ut kaloribehov, telle kalorier, og legge deg 15-20% under vedlikehold.Eller så kan du eksperimentere med mindre karbohydrater, mindre fett osv.;)

20.jan.2008 @ 17:40
Postet av: ...

Nei, jeg er ikke så flink som jeg burde, men jeg tenker på det med å spise ofte ganske mye. Brillene hans er btw. fra Prada til du som spurte om det :-)

21.jan.2008 @ 21:15
Postet av: Taste of Asia

Er innom bloggen din titt og ofte, og har vært det lenge... Og ble veldig overrasket (på en positiv måte) når jeg så deg i levende live i dag. He,he. Nice :-)

24.jan.2008 @ 00:39
Postet av: Cornelis

Takk for det. Det er bare å si hei, jeg biter ikke :)

25.jan.2008 @ 17:39
URL: http://www.myspace.com/corneliselander
Postet av: Andreas

Jeg kjører "intermittent fasting" om dagene. Færre, men større måltider. Jevnt energinivå, mer våken på forelesninger, og helt grei innsats under trening. Det tar litt tid å venne seg til det, men det er greit å slippe å bruke så latterlig mye tid pr dag på preparering og spising av mat.

26.jan.2008 @ 16:45
Postet av: Sigrid

;)

28.jan.2008 @ 23:06
Postet av: Inger

heisann..Du snakker noe om omega 3,6,9,at det er bra å ta.er det noe spesielle du er ute etter, det er mye å velge mellom!Inger

25.mar.2008 @ 17:00
Postet av: Cathrine

Hei! Utrolig stor fan av deg, og setter veldig stor pris på bloggene du legger ut. Både lærerikt og morsomt og lese! Men lurer på om du kan gi meg noen råd og tips ang. fett rundt magen. Jeg trener løpning/spenst/styrke 5-6 ganger i uka, og er i god fysisk form, men jeg får ikke fram sixpacken ordentlig! Kjører sit-ups ca. 4 ganger i uka hvor jeg tar tre til fire øvelser.1 serie av hver øvelse og 40-60 rep. avhengig av øvelsen. Mener selv jeg spiser ganske sundt i hverdagene, men koser meg med godteri på lør og søndag. Hva mener du jeg må gjøre for å få frem sixpacken? Håper på svar!! På forhånd takk:)

05.aug.2008 @ 14:45

Skriv en ny kommentar:

Navn:
Husk meg ?

E-post:


URL:


Kommentar:


Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://blogsoft.no/trackback/ping/5653815
hits